Strategische keuze

Kiezen voor klantgerichte dienstverlening betekent dat een organisatie dienstverlening als concurrentiestrategie kiest. De beleving van de dienstverlening van uw organisatie heeft impact op het besluitvormingsproces van de partij waaraan uw organisatie levert. Het is daarom belangrijk het klantperspectief niet ‘te smal’ te interpreteren. Kiezen voor dienstverlening is kiezen voor heterogeniteit. Uw klanten binnen één partij kunnen zijn: de bestuurder, de inkoper, de contractmanager tot en met de eindgebruiker. Ogenschijnlijk dezelfde dienstverlening ervaart de ene klant niet precies het zelfde als de andere klant.

Niet ‘klantgezwicht’, maar wel de vraag of de strategische dienstverleningsagenda van uw organisatie afgestemd is op de behoefte van uw klantenportfolio. Waar bevindt uw organisatie zich op de ladder van economische waarde ten opzichte van uw concurrent? Lijkt het erop dat u marktaandeel en klanten gaat verliezen? Uw organisatie zijn meerwaarde steeds moet verdedigen? Succesvolle bedrijven hebben inzicht in de waardeketen van hun klanten. Is beter inzicht en focus hard nodig? Neem contact op met Mirjam om haar ervaring en oplossingen in te zetten.